Elevi : Documente necesare

Conținutul dosarului de candidatură (informaţii preluate din metodologie punctul 2.4)
În vederea înscrierii, candidatul va depune un dosar complet, având următorul conținut:
Cerere de înscriere – Anexa 2(click), în original, semnată și datată
Copie după actul de identitate – copie conform cu originalul;
Copie a certificatului de naștere - copie conform cu originalul;
Copie a documentului ce atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) - copie conform cu originalul
Adeverință privind înmatricularea candidatului ca elev la una dintre cele șapte unități de învățământ cu statut de parteneri-asociați (Liceul Tehnologic Economic de Turism Iași, Colegiul Tehnic „I.C. Ștefănescu” Iași, Liceul Teoretic „L. Rosetti Răducăneni”, Liceul Tehnologic Plopenii Mari, Liceul Tehnologic Todireni, Liceul Pedagogic „I. Popescu” Bârlad și Liceul Teoretic „M. Eminescu” Bârlad) - în original;
• În cazul elevilor înmatriculați în unități de învățământ preuniversitar, începând cu clasa a XI–a - Adeverință de la secretariatul unității școlare – în original;
• În cazul absolvenților de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori, care nu au promovat examenul de bacalaureat - Adeverință emisă de unitatea de învățământ preuniversitar care atestă faptul că absolventul de liceu a absolvit liceul în una din promoțiile ultimilor doi ani anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune și că nu a promovat examenul de bacalaureat (respectiv anii școlari 2023-2024, 2024-2025) și, dacă este cazul, adeverință recunoaștere probe bacalaureat promovate anterior – în original; 
Declarație de interes(click) privind înscrierea elevului în procesul de selecție și privind încadrarea într-o categorie eligibilă - original (Anexa 4), respectiv:
a) încadrarea în categoria persoanelor cu nivel educațional scăzut al părinților (părinți care nu au obținut o diplomă de studii universitare; elevul poate avea frați/surori care sunt deja studenți la universitate/au absolvit deja o universitate), însoțită de copie după actele de studii ale părinților; 
sau
b) încadrarea în condițiile de acordare a burselor sociale stipulate în Cap. III, art.12, 13, 14 și 15, privind aprobarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor și cuantumul acestora din H.G. nr. 732/4 septembrie 2025:
1) elevilor din învățământul preuniversitar de stat înscriși la cursurile cu frecvență de zi, inclusiv celor școlarizați la domiciliu sau care urmează cursurile în „Școala din spital”; 
2) elevi proveniți din familii care realizează un venit mediu net pe membru de familie, supus impozitării, pe ultimele 12 anterioare cererii, mai mic de 50% din salariul minim net pe economie. Se va lua în calcul salariul minim net pe economie în vigoare la data depunerii cererii; 
3) elevi cu unul sau ambii părinți decedați și elevi asupra cărora a fost instituită o măsură de protecție specială, respectiv plasamentul/plasamentul de urgență, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu net pe membru de familie, supus impozitării;
4) elevi care au deficiențe/afectări funcționale produse de boli, tulburări sau afecțiuni ale structurilor și funcțiilor organismului, încadrate conform criteriilor din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății și al ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 1.306/1.883/2016 pentru aprobarea criteriilor biopsihosociale de încadrare a copiilor cu dizabilități în grad de handicap și a modalităților de aplicare a acestora, cu modificările și completările ulterioare, și structurate tipologic conform aceluiași act normativ, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu net pe membru de familie, supus impozitării; 
5) elevi cu afecțiuni oncologice și/sau cronice școlarizați, pentru o perioadă mai mare de 4 săptămâni, în cadrul „Școlii din spital” sau la domiciliu, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu net pe membru de familie, supus impozitării; 
6) elevi care revin după școlarizarea din cadrul „Școlii din spital” în unitatea de învățământ la care au fost înmatriculați anterior, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu net pe membru de familie, supus impozitării; 
7) elevi proveniți din familii care beneficiază de venit minim de incluziune conform Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, în baza deciziei de stabilire a dreptului la ajutor de incluziune a familiei elevului. 
c) încadrarea în categoria elevilor de etnie romă;
• Declarație pe proprie răspundere a reprezentantului legal al elevului minor/ Declarație pe proprie răspundere a elevului major că face parte din etnia roma – în original;
• Documente justificative pentru îndeplinirea condiției de eligibilitate (copie sau original, după caz), respectiv:
a) Declarație pe proprie răspundere a elevului/părintelui/reprezentantului legal care atestă faptul că membrul grupului țintă (elevul) se încadrează în categoria persoanelor cu nivel educațional scăzut al părinților; 
b) Copii de pe actele de studii ale părinților privind ultimul nivel absolvit - pentru cazul în care elevul se încadrează în categoria persoanelor cu nivel educațional scăzut al părinților (ai căror părinți nu au obținut o diplomă de studii universitare, care pot avea frați/surori care sunt deja studenți la universitate/au absolvit deja o universitate);
c) Adeverință emisă de unitatea de învățământ care atestă faptul că elevul beneficiază de bursă socială în anul școlar 2025-2026, acordată conform prevederilor  Cap. III, art.12, 13, 14 și 15, privind aprobarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor și cuantumul acestora din H.G. nr. 732/4 septembrie 2025 - în original.